Toodete pildistamine
SeeSee Stuudio fotograafid on toodete pildistamisel oma ala spetsialistid.
Tootefotode pildistamise võib laias laastus jagada kaheks:
- Kataloogipildid ehk heledal ühtlasel taustal tehtud tootefotod
- Emotsioonipildid ehk oskuslikult sobivasse keskkonda asetatud toodete fotod
Valge või muu neutraalse taustaga tootefoto sobib reeglina kasutamiseks kataloogides, kus lehel on palju tooteid kõrvuti – nii ei lähe üldpilt liiga kirjuks. Samuti on see õige valik juhul, kui teistsuguses keskkonnas jääksid toote olulised omadused liialt tagaplaanile. Väiksemaid tooteid pildistame enamasti stuudios, suuremate toodete puhul tuleme vajadusel kliendi juurde.
Toodete stilistikaga pildistamine on mõeldud potentsiaalses kliendis emotsiooni tekitamiseks.
Niisugused fotod on eriti levinud just nende toodete puhul, kus on vaja, et toode tekitaks kliendis kindla emotsiooni, et klient seda ostaks. Sellised tooted on näiteks luksuskaubad, toit, maiustused ja riided.
Arvestama peaks sellega, et emotsioonipiltide tegemiseks kulub tunduvalt rohkem tööaega kui tavaliste kataloogipiltide jaoks.
Tootefotode järeltöötlus
Tootefotode puhul on pildistamine alles esimene pool tööst, kuna suur osa tööd tuleb teha järeltöötluses. Tihti on vaja peita toodete pisivigu, mis on kaamerasilma ette jäänud, või on kindel soov toote mõnda omadust rõhutada. Seda kõike on võimalik teha järeltöötluses, kuid see võtab aega.
Kui plaanid tootefotosid tellida, mõtle järgnevale:
- Kas tooteid pildistatakse stuudios või kliendi juures?
- Kas teha emotsioonifotod või valgel taustal kataloogifotod?
- Kus on plaan tootefotosid kasutada (nt kataloogis või veebilehel)?
- Toode peaks kindlasti olema puhas ja esinduslik