Kalendri tegemise 4 sammu
„Tee ise kalender” teenuseid leidub tänapäeval hulganisti, eriti hinnas on praegu aga professionaalselt produtseeritud kalendrid. Kvaliteetse kujunduse ja põneva ideega tehtud kalender on väärt võimalus sõpradel ja klientidel aastaringselt meeles püsida. SeeSee Stuudio portfooliosse kuulub ka näiteid täisteenusena organiseeritud kalendri produktsioonist. Täna kirjutame ühest sellisest projektist lähemalt.
Case study: Sorainen advokaadibüroo firmakalender
I samm: soov, kindel arv, idee
Sorainen pöördus meie poole sooviga trükkida, kujundada ja jäädvustada kindla tiraažiga kalender, mida firma ringis jagada. Idee, mis teemal kalendrit luua, oli heas mõttes edev – kujutada kalendris kasutatavatel fotodel firma töötajaid klassikalistes Hollywoodi filmirollides. Sellised ettevõtmised pakuvad töötajatele põnevat elamust ning sellest valmib iseloomulik materjal, mida edasi kinkida ja millega võimalusel isegi turundada.
II samm: filmikaadri valimine ja fotosessiooni organiseerimine
Järgmiseks jäi kliendil valida meelepärased kaadrid filmist, milles nad soovisid end kujutada ja saata sellest link. Meie teha oli valiku kinnitamine teostuse järgi. Iga kuu jaoks oli oma kaader ja tegelane, keda töötaja kehastama pidi.
Klient saatis nimekirja inimestest, kes millisele pildile läheb. Oluline oli leida ajad, mil nii töötaja, fotograaf, stuudio kui ka jumestuskunstnik/grimeerija saaksid olla kohal. Mõni tegelane vajas ainult meiki, mõni ka grimmi. Igast sessioonist valmisid professionaalsed fotod, mida peale kalendrisse mineku sai klient ka oma tarbeks kasutada.
III samm: disaini ja trüki organiseerimine
Samaaegselt käis töö disaini valimisega. SeeSee disainer tegi näidised ja kliendi ülesandeks oli valida endale sobiv. Kui teha ise kalendrit, on oluline leida õige font, numbrikujundus, värvivalik ja palju muud. Kui põhjadisain sai valitud, jäi üle vaid see kooskõlastada.
Kuna sügis oli juba käes, siis kalendri trükki saamine oli teatav väljakutse. Kalendrite produtseerimine ja trükkimine jääb üsna sageli aasta teise poolde ja kui pühad hakkavad saabuma, tuleb arvestada ka trükikoja puhkuste ja suurte koormustega. Trükikojaga sai seekord kokku lepitud trükkimisajaks jaanuari esimene pool
IV samm: fotomanipulatsioon ja lõppdisain
Disainer valis välja valiku sobivatest fotodest ja saatis selle kliendile kinnitamiseks. Edasi jäi ühildada fotod väljavalitud filmikaadriga, nii ei pidanud iga fotosessiooni jaoks leidma sobivaid rekvisiite. Stuudio poolt oli võimalik luua kas tõetruu „võtteplats” koos rekvisiitide ja täieliku grimmiga, või toetuda pigem fototöötlusele. Viimase eeliseks on soodsam hind.
Fotod valmisid paroodiana ja mitte müügiotstarbeks, lisaks oli töötlus nii põhjalik, et foto ja originaalkaadri vahel oli vaid sarnasus. Paroodia võimaldab kasutada originaalmaterjali juhul kui valmiv teos sisaldab küllaldasel määral uut materjali. Ka töödeldud fotod kinnitati kliendiga.
Viimaks jäi kalendri disainimine otsast lõpuni, koos tiitellehega ja valitud fotodega. Kliendile jäi ainult viimane kinnitus ja kalender oligi trükiks valmis.
Mis on kogu protsessi juures oluline?
Toome märksõnaliselt välja mõned nõuanded ja detailid, mida tasub kalendri produtseerimisel silmas pidada.
- Lase ideel lennata – loovus loeb. Kui teed ise kalendrit, olgu siis kingituse või turundusmaterjalina, siis huvitav idee on just see, mis hoiab selle seinal ja laual.
- Tähtis on kooskõlastada – iga loomingulise projekti jaoks on oluline igal sammul olla samas positsioonis ja arusaamas. Esita selge soov ja siis on koostööpartneri ülesanne selle võimalikkusest aru anda.
- Planeeri pigem suveks – suvel on trükihind soodsam ja kõigil osapooltel on üldjuhul rohkem aega. Miks mitte ka oma töötajaid suvel mõne loomingulise projektiga üllatada?
- Vali ja ütle aeg, mil tahad kalendrit kellelegi anda või kasutada – kuigi üldjuhul on uus aasta ja jõulud tavaline aeg selleks, siis täpse aja ütlemine aitab projekti osapooltel kogu protsess optimaalselt ära planeerida.
Viimane punkt on ehk kõige olulisem, kuna see võimaldab viimasest sammust kuni esimeseni võimalikku kuluvat aega arvestada (ehk siis: kalendri kasutamine, transport, ülevaatused, pakendamine, trükk, erinevate astmete kinnitamised, disain, fotomaterjali tootmine, ideede kinnitamine). Nii kujuneb välja kogu projekti reaalne ajakulu ja on võimalik otsustada edasised sammud. Senine kogemus näitab, et parim (ja rahulikum) on arvestada kalendri tootmiseks umbes 3 kuud.
Tee ise kalender või lase produtseerida?
Kuigi tänapäeval saab oma pildimaterjali ja nõuga lasta kiirelt kalendreid trükkida, siis on alati ka võimalus luua midagi, mis väljendab loominguliselt sinu või sinu ettevõtte iseloomu. Koos tegemine annab loomevabaduse ja kindlustab, et asi on valminud parimates tingimustes parimate võimalustega.